نکات مهم در خرید درب و پنجره

نکات مهم در خرید درب و پنجره

نکات مهم در خرید درب و پنجره 512 354 Mojtaba Barahimi

دانستن نکات مهم در خرید درب و پنجره می تواند به انتخاب یکی از اصلی ترین و مهم ترین مواد اولیه برای ساخت ساختمان کمک کند. در هنگام ساخت یا بازسازی ساختمان باید خریدی با کیفیت و همزمان مقرون به صرفه داشت. در این مطلب  به ذکر نکاتی پرداخته می شود که شما را در خرید درب و پنجره دوجداره با پروفیل uPVC و پروفیل آلومینیوم کمک می کند.


خرید پروفیل

اولین فاکتور تعیین کننده قیمت و کیفیت در و پنجره، نوع و برند تولیدی پروفیل است. توصیه اکید می شود که برای خرید درب و پنجره، حتمأ از نمایندگی های فروش مجاز کمپانی مورد نظر اقدام کنید.

خرید درب و پنجره از نمایندگی های فروش مجاز

خرید از نمایندگی تضمینی بر اصالت و کیفیت محصول نهایی است و با خرید از مراکز معتبر اطمینان حاص می گردد که هیچ گونه تغییر رنگ، شکنندگی یا ترک بر روی درب یا پنجره دوجداره رخ نمی دهد.

تفاوتی ندارد که پروفیل یو پی وی سی (uPVC) یا پروفیل آلومینیوم برای ساختمان در نظر گرفته شود، نکته ای که بسیار حائز اهمیت است شرایط آب و هوایی منطقه نصب درب و پنجره می باشد.

خرید پروفیل یو پی وی سی (uPVC) مناسب

یکی از نکات مهم در خرید درب و پنجره، ساخت پروفیل uPVC، مطابق با آب و هوای آن منطقه و همچنین میزان تابش آفتاب و اشعه فرابنفش، از درصد مشخصی دی اکسید تیتانیوم استفاده می شود. وجود دی اکسید تیتانیوم در پروفیل باعث بازتاب اشعه ماورا بنفش خواهد شد.

به همین دلیل در پروفیل یو پی وی سی تولید شده برای ایران به دلیل وجود حداکثری اشعه UV از درصد بالایی دی اکسید تیتانیوم استفاده شده است. از این رو پیشنهاد می شود که از پروفیل هایی در ساخت پنجره استفاده شود که مطابق با میزان UV ایران ساخته شده باشد.

بیشتر بخوانید: درب و پنجره uPVC چیست؟

به عنوان مثال برای خرید پروفیل یو پی وی سی (uPVC) در اصفهان، شیراز، بندرعباس و کرمان که دارای اشعه فرابنفشی بالاتر از حد استاندارد هستند، باید حتما به مسئله کیفیت و نوع تولید پروفیل درب و پنجره بیشتر دقت گردد.

با خرید پروفیل اصل دیگر نگرانی بابت تغییر رنگ و زرد شدن پروفیل وجود ندارد، زیرا برندهایی همچون رها آلمان (Rehau)، ویستابست و وینتک (Wintech) پروفیل های تولیدی خود را مطابق با آب و هوای همان منطقه تولید می کنند.

UV index in iran cities-میزان اشعه فرابنفش در شهرهای ایران - میزان اشعه UV در شهرهای بزرگ ایران - اشعه ماورا بنفش در ایران


خرید یراق آلات درب و پنچره

جدا از جنس و برند تولیدی پروفیل در و پنجره، جنس یراق آلات نقش تعیین کننده ای در کیفیت بازشدن و عمر آن خواهند داشت. وجود یراق آلات با کیفیت تضمین کننده ی عایق بندی بهتر در زمان بسته بودن درب و همچنین راحتی در استفاده خواهند بود. از جمله برند های معتبر در زمینه تولید یراق آلات می توان آکادو ترک، GU و روتو آلمان را نام برد.


کارخانه تولیدی درب و پنجره

پروفیل ها نقش مواد اولیه را برای ساخت درب و پنجره ایفا می کنند. اصلی ترین بخش یک در و پنجره دوجداره ساخت آن توسط کارخانه یا کارگاه های اتوماتیک و استاندارد است. در ساخت پنجره بسیار مهم است که استاندارد فنی پروفیل سازنده لحاظ شود. همچنین هر در و پنجره نیاز به محاسبه های استاتیکی مخصوص به خود دارد که لازم به اجراست. اعتبار و استاندارد بودن کارخانه تولیدی بسیار اهمیت دارد. قابل ذکر است، علاوه بر دانش فنی و داشتن دستگاه های اتوماتیک پیشرفته استفاده از مواد با کیفیت بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال نوار درزبندی که در ساخت پنجره آلومینیومی استفاده می شود نقش کلیدی در عایق بندی آن دارد. پس اطمینان از تولید کننده نتیجه بسیار مهمی در محصول نهایی خواهد داشت.

شیشه

امروزه اکثر خریداران درب و پنجره و مصرف کنندگان به دنبال پنجره های دو یا سه جداره هستند. کیفیت شیشه مورد استفاده برای پنجره و همچنین وجود خلا یا گاز آرگون بین جداره های شیشه است که عایق بندی صدا و حرارت را ممکن می سازد. پس استفاده از برندهای خوب شیشه به خصوص شیشه های صنعتی در ساخت پنجره ی محل زندگی یا کارتان راحتی و آسایش بهتری را برای شما به ارمغان می آورد. استفاده از شیشه های صنعتی باعث می شود که نه بخار بگیرد و نه به مرور زمان تغییر رنگ بدهد.

شیشه صنعتی- شیشه دوجداره- شیشه پنجره


نصب درب و پنجره

در زمان خرید درب و پنجره دوجداره لازم است که پنجره های خریداری شده توسط تیم تخصصی خود سازنده نصب شود. 50% کارایی و عایق بندی محصول به نصب استاندارد توسط نصاب مربوط می شود. از مزایای دیگر نصب محصول توسط تیم حرفه ای سازنده می توان به رگلاژ کردن درب و پنجره و همچنین گارانتی کردن محصول توسط کمپانی های بزرگ اشاره کرد.

Window Installation - نصب پنجره - نصب در و پنجره - نکات نصب در و پنجره - راهنمایی نصب و خرید درب و پنجره - نصاب حرفه ای - نصاب متخصص

در آخر گفتن این نکته خالی از لطف نیست که “هیچ ارزانی بی دلیل نیست”. به طور معمول خرید درب و پنجره از برندهای پروفیل نام آشنا و سازنده پنجره های معتبر شاید کمی قیمت بالاتری رو داشته باشد اما به دلیل کیفیت بالای پروفیل و ساخت پنجره توسط تیم متخصص بدون شک با کیفیت بسیار بالاتری ارائه خواهد شد.


برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان پاردیک تماس بگیرید : 03136685368 – 03136672141