درب و پنجره یو پی وی سی چیست

pardicwin-pardic prouducer of upvc and aluminium windows and doors in esfahan and tehran- آشنایی با درب و پنجره یو پی وی سی - پاردیک وین نمیانده رسمی برند های رها، ویستابست و وینتک در اصفهان، شیراز، تهران، مشهد و شهرکرد

درب و پنجره یو پی وی سی چیست

درب و پنجره یو پی وی سی چیست 558 408 Mojtaba Barahimi

درب و پنجره uPVC چیست؟

  • پاسخ به این سوال که درب و پنجره یو پی وی سی چیست؟ می تواند برای افرادی که قصد ساخت و ساز، بازسازی ساختمان وی یا خرید درب و پنجره یو پی وی سی را دارند حائز اهمیت باشد. بی شک در و پنجره از جمله ارکان اصلی یک ساختمان محسوب می شوند. درب و پنجره علاوه بر نما و زیبایی یک ساختمان بر عایق بندی، حفظ انرژی و بسیاری از موارد دیگر که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهد شد نیز تأثیر گذار می باشد. در این مطلب به معرفی uPVC و اجزای تشکیل دهنده ی درب و پنجره UPVC اشاره خواهد شد.

یو پی وی سی (uPVC) در انگلیسی مخفف کلمه‌ی Unplasticized Polyvinyl Chloride به معنی پلی‌وینیل کلراید سخت شده یا به عبارتی دیگر  PVC سخت شده است.

uPVC نسل جدیدی از PVC محسوب می‌شود زیرا از حیث قابلیت اشتعال، برودت هوا، طول عمر، رنگ پذیری، تغییر رنگ و موارد دیگر در طی سالیان از خود مقاومت و کیفیت بهتری نشان داده است.

باتوجه به متریال های مختلف در درب و پنجره های دو جداره به جرأت می توان گفت که محصولات یو پی وی سی بهترین انتخاب است. در ادامه علت این امر بیان خواهد شد.


uPVC ساختار درب و پنجره

برای پاسخ به این سوال که درب و پنجره یو پی وی سی چیست لازم است به معرفی اجزای درب و پنجره uPVC پرداخته شود:

1- پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی چیست:

پروفیل ساختار اصلی یک درب یا پنجره را شامل می شود و نمای بیرونی آن را شکل می دهد. همانطور که در عکس مشاهده می گردد پروفیل شامل بسیاری از اجزای اصلی دیگر می باشد.

2- گالوانیزه (Reinforcement) درب و پنجره یو پی وی سی چیست:

گالوانیزه به عبارتی اسکلت فلزی پنجره است. به دلیل منعطف بودن پروفیل uPVC و احتمال خم شدن در برابر فشارهای متنوع که به پنجره وارد می شود، وجود پروفیل گالوانیزه به مقاوم سازی پروفیل یو پی وی سی کمک شایانی می کند. علاوه بر آن از هرگونه کمانش در برابر فشار باد، وزن شیشه، گرما و فشارهای احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

3-لاستیک درزبندی درب و پنجره یو پی وی سی چیست:

لاستیک درز بندی از اصلی ترین اعضای درب و پنجره است که وظیفه ی عایق بندی را به عهده دارد. نوار درزبندی لازم است که از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در مقابل کشیدگی، اصطحکاک، سایش و همینطور گرمای آفتاب و شرایط بد آب و هوایی مقاوم باشد.اجزای درب و پنجره UPVC.pardicwin-double glazing windows and doors-esfahan-tehran-mashhad

4- یراق آلات درب و پنجره یو پی وی سی چیست:

به تمام اتصالات و پیچ و دسته ی پنجره یراق آلات می گویند که در قسمت قاب و لنگه پنجره نصب می شود. جنس یراق آلات مصرفی از این بابت مهم است که باید مقاوم در برابر خوردگی، زنگ زدگی و سرقت باشد.

5- شیشه دوجداره درب و پنجره یو پی وی سی چیست:

شیشه دوجداره از دو شیشه مجزا تشکیل می شود که بین آنها یا خالی از هواست (خلا) و یا حاوی گاز آرگون است. نکته مهم آنکه گاز آرگون به عایق بندی شیشه دوجداره کمک شایانی می کند. شیشه های مصرفی می توانند هر دو دارای ضخامت 4 میلی متر و یا یکی 4 و دیگری 6 میلی متر باشد.

6- زهوار درب و پنجره یو پی وی سی چیست:

زهوارها از جنس uPVC تولید می شود. این جز سیستمی دوجداره است که شیشه را در جای خود نگه می دارد.