لمینت و رنگ درب و پنجره های دوجداره

لمینت و رنگ درب و پنجره های دوجداره

لمینت و رنگ درب و پنجره های دوجداره 558 408 Mojtaba Barahimi

آشنایی با لمینت و رنگ درب و پنجره های دوجداره می تواند تأثیر بسیاری بر انتخاب این جز از اجزای مهم ساختمان داشته باشد. در واقع درب و پنجره همیشه یکی از اجزای اصلی نمای هر ساختمانی بوده است، از پنجره های چوبی با شیشه های رنگی گرفته تا پنجره های چند جداره مدرن. امروزه اکثر درب و پنجره ها از جنس آلومینیوم و uPVC تولید و به رنگ اصلی خود دیده می شوند و دیگر خبری از رنگ های قهوه ای و طرح های چوبی نیست.

خبر خوش آنکه اگر هنوز هم قصد خرید درب و پنجره با طرح چوب یا رنگی خاص با کیفیت و عایق بندی بالا را دارید که از رنگ و طرح زیبایی هم برخوردار باشد می توانید موقع خرید، طرح لمینت و رنگ درب و پنجره خود را انتخاب کنید. قابل ذکر است رو کش کردن پروفیل فقط برای پروفیل uPVC امکان پذیر است و پروفیل آلومینیوم قابلیت لمینت ندارد، به همین دلیل معمولأ آن را با طرح چوب رنگ آمیزی می کنند.


لمینت یا روکش پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی (uPVC)

به طور کلی پروفیل های uPVC (یو پی وی سی) تولید شده دارای رنگ ثابت سفید هستند. با این حال کارخانه های تولید پروفیل، برای بالا بردن تنوع ظاهری و راضی کردن سلیقه ی تمام مشتریان خود اقدام به تولید روکش های از پیش طراحی شده کرده اند. به عنوان مثال کارخانه های نام آشنای رها آلمان، وینتک ترکیه و ویستابست هرکدام دارای طرح های مخصوصی هستند که مشتری می تواند در سفارشات خود در نظر از انواع طرح ها بهره مند شوند. گروه صنعتی پاردیک به عنوان نماینده رسمی این سه برند معتبر تمامی رنگ ها و طرح های پروفیل های لمینیت هر کدام از شرکت ها را بنا به درخواست مشتریان گرامی عرضه می کند.

 

انواع درب و پنجره یو پی وی سی (uPVC) لمینیت:

به طور کلی درب و پنجره لمینت به 3 نوع تقسیم می شود:

1- درب و پنجره یو پی وی سی (uPVC) با لمینت یک رو

2-درب و پنجره یو پی وی سی (uPVC) با لمینت دو رو

3- درب و پنجره یو پی وی سی (uPVC) لمینت کامل

لمینت یک رو و دو رو روی پروفیل ساده و سفید رنگ اجرا می شوند. به این معنا که گوشته پروفیل یو پی وی سی (uPVC) ساده و سفید رنگ است و یک روکش 2 میلی متری با طرح مشخص (طبق سفارش مشتری) روی آن قرار می گیرد. قابلا ذکر است بنا به درخواست مشتری حتی می توان فقط یک طرف پنجره را روکش کرد. در واقع در این حالت نمای داخلی یا بیرونی ساختمان دارای طرح لمینت و طرف دیگر پروفیل سفید رنگ باقی می ماند.

تفاوت انواع لمینیت در چیست؟

در لمینت کامل دو طرف در یا پنجره را به طور کامل لمینیت می شود و از همه مهمتر اینکه گوشته پروفیل لمینت شده همرنگ با خود روکش است. به عنوان مثال اگر طرح بلوطی تیره برای روکش پروفیل انتخاب شود، کارخانه از پروفیل قهوه ای رنگی که مطابق با طرح انتخاب، برای تولید پنجره استفاده می کند.

مزیت روش آخر دراین است که اگر به هر شکلی پنجره ی روکش شده شما خراشیدگی عمیق پیدا کرد، به جای اینکه گوشته پروفیل سفید دیده شود، رنگی مطابق با همان طرح اولیه نمایان می شود و به این شکل هیچگونه مشکلی در نما برای شما به وجود نخواهد آمد.


پروفیل رنگ آمیزی شده درب و پنجره

هر یک از برندهای تولید کننده درب و پنجره دارای روکش های طراحی شده ای هستند که بنا به سلیقه ی مشتری قابلیت پیاده سازی بر روی  پروفیل را دارند. اما  ممکن است طرح های موجود همه ی سلایق را در بر نگیرد. به همین دلیل برای مشتریان این امکان وجود دارد که درخواست رنگ آمیزی مطابق با سلیقه خود را بدهند. هر دو پروفیل uPVC و آلومینیوم (ترمال بریک و اختصاصی) قابلیت رنگ آمیزی در انواع کد و کالیبرهای موجود را دارند.

 

انواع رنگ پروفیل درب و پنجره

به طور کلی رنگ های موجود به دو نوع براق و مات تقسیم بندی می شوند و با مشاهده کاتالوگ رنگ امکان سفارش سازی وجود دارد.

 

مقایسه لمینت و پروفیل درب و پنجره دوجداره

برای پاسخ به این سوال که لمینیت و رنگ درب و پنجره کدام یک بهتر می باشد؟ دو نکته قابل ذکر است. اول اینکه رنگ آمیزی روی پروفیل سفید رنگ انجام می شود، پس در صورتی که درب یا پنجره رنگ شده دچار آسیب دیدگی و خش شود، رنگ زیرین مشحص می گردد. دوم اینکه از نظر قیمت رنگ کردن به نسبت روکش کردن از هزینه بیشتری برخوردار است و باید قبل از سفارش به این نکته توجه کافی داشت.

درب و پنجره دوجداره لمینیت پاردیک وین نمایندگی رسمی ویستابست -وینتک- رها آلمان در اصفهان و تهران و شیراز و مشهد

کیفیت لمینت و رنگ درب و پنجره دوجداره

با توجه به مطالب ذکر شده یک نکته حائز اهمیت در مورد لمینت و رنگ درب و پنجره دوجداره این است که از کیفیت بالا و استانداردهای مخصوصی برخوردار هستند و طی گذشت سالیان متعدد هیچ گونه کاهش یا تغییر رنگ در آنها مشاهده نخواهد شد. اگر سفارش و خرید درب و پنجره دو جداره از یک کارخانه و یا تولیدی معتبر و استاندارد باشد می توان تا سال ها از حفظ ظاهر و کیفیت خرید خود اطمینان کافی داشت.

گروه صنعتی پاردیک عرضه کننده انواع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی و آلومینیوم رنگی و لمینیت با برترین کیفیت و نازل ترین قیمت