Different styles of uPvc And aluminium Double glazed

window & Doors


انواع بازشو درب و پنجره دوجداره

امروزه دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان بیش از پیش مورد اهمیت قرار گفته و این موضوع موجب شده است که تولید کنندگان صنایع ساختمان هر روز با ایده های نوین بر تنوع و کارایی محصولات خود بیفزایند.

در و پنجره نیز از عوامل تاثیرگذار بر زیبایی و بهینه سازی مصرف ساختمان ها است و انتخاب نوع در و پنجره مناسب کاربری و دکوراسیون از عواملی است که در هنگام ساختمان سازی بسیار مورد اهمیت می باشد. نوع بازشو درب و پنجره یا مدل باز شدن در و پنجره نیز از این قاعده متثنی نیست. چگونگی باز و بسته شدن در و پنجره بسیار متنوع و بسته به نوع کاربری، دکوراسیون و یا سلیقه افراد گوناگون می تواند متفاوت باشد.

نوع بازشو درب و پنجره هایی که در قدیم مورد استفاده قرار می گرفت محدود و بیشتر از نوع لولایی بود اما امروزه با تغییر یراق آلات مورد استفاده در تولید در و پنجره های دوجداره می توان تغییرات زیادی در نحوه باز و بسته شدن در و پنجره ایجاد کرد.

هر یک از انواع بازشو درب و پنجره مزایا و معایب خاص خود را دارند و معمولا شرکت های سازنده در و پنجره با توجه به کاربری و نیازهای مشتری مناسب ترین نوع بازشو را پیشنهاد و تولید می کنند. نمونه های بازشو از نظر زاویه حرکت، میزان فضایی که اشغال می کند و عایق بندی با یکدیگر تفاوت دارند.

  • برای آشنایی بیشتر با انواع درب و پنجره آلومینیوم و یو پی وی سی، مقاله تفاوت درب و پنجره upvc و آلومینیوم را مطالعه نمایید:

در این مطلب سعی می شود برخی از انواع بازشو درب و پنجره یو پی وی سی و آلومینیوم مورد بررسی قرار گیرد. قابل ذکر است برخی از انواع بازشو درب و پنجره ممکن است تنها مختص یک جنس (آلومینیوم یا یو پی وی سی) باشد. در جدول زیر انواع بازشو قابل اجرا در هر جنس از در و پنجره قابل مشاهده می باشد.

  •  انواع بازشو درب و پنجره آلومینیوم و یو پی وی سی

جدول 1- تفکیک انواع بازشو در در و پنجره آلومینیوم و یو پی وی سی
ردیف نوع بازشو در و پنجره آلومینیوم در و پنجره یو پی وی سی لامل
1  فیکس * * *
2 بازشو لولایی * * *
3 بازشو کشویی * *
4 بازشو فولکس واگن * *
5 بازشو فرانسوی * * *
6 بازشو کلنگی * *
7 بازشو آکاردئونی * *
8 بازشو پیووت * *
9 بازشو گیوتینی * *
10 بازشو بازویی بیرون بازشو * *
12 بازشو لیفت اند اسلاید lift and slide *
13 پنجره پارالل * *
14 در اتوماتیک *

 

انواع بازشو درب و پنجره های دوجداره-انواع مدل بازشو درب و پنجره آلومینیوم و upvc


بازشو درب و پنجره فیکس یا ثابت دوجداره

این نوع از در و پنجره در فضاهایی مورد استفاده قرار می گیرد که امکان یا نیاز به باز شدن پنجره وجود ندارد. در واقع قاب پنجره به صورت ثابت می باشد. به دلیل نداشتن ملزوماتی همچون یراق آلات و دستگیره هزینه تولید و نصب این نوع از پنجره پایین تر از سایر انواع پنجره می باشد. همچنین این نوع از پنجره به دلیل عدم امکان باز شدن عایق بندی حداکثری را دارا می باشد. این نوع از بازشو درب و پنجره در دو جنس یو پی وی سی و آلومینیوم قابل اجرا می باشد.

شیشه

– امکان شکستن شیشه در پنجره فیکس نسبت به انواع بازشو کمتر است.

دوام

عمر طولانی تری دارد

عایق بندی حداکثری

عایق بندی آن اشاره کرد. از آنجا که در این نوع پنجره امکان باز شدن وجود ندارد عایق بندی حداکثری در برابر صوت، دما و آب وجود دارد.

قیمت مناسب

پنجره های ثابت معمولا با هزینه ی کمتری نسبت به پنجره های بازشو تولید و نصب می گردند.

عدم محدودیت ابعادی

در پنجره فیکس نسبت به سایر انواع بازشو محدویت های کمتری برای ابعاد وجود دارد.

دید گسترده

میزان دید وسیع،پنجره های فیکس بدلیل عدم قرار گیری شیشه برروی لنگه برای ارائه حداکثر دید بوسیله شیشه های سایز بزرگ بسیارمناسب میباشد.


بازشو درب و پنجره لولایی دوجداره تک حالته (Turn ) و دو حالته (Tilt and Turn)

یکی از مکانیزم های معمول باز و بسته شدن در و پنجره استفاده از لولا می باشد. در و پنجره لولایی از قدیمی ترین انواع بازشو به حساب می آید و همچنان طرفدان زیادی دارد. این نوع از بازشو درب و پنجره بسته به جهت باز شدن به انواع درون بازشو و بیرون بازشو دسته بندی می شود. پنجره یا در لولایی بیرون بازشو بیشتر در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که امکان باز شدن در به سمت داخل ساختمان میسر نباشد. به عنوان مثال برای در تراس معولأ از در لولایی بیرون بازشو استفاده می شود. از طرفی با استفاده از یراق آلات خاص می توان بازشو درب و پنجره لولایی را به گونه ای تولید کرد که علاوه بر باز شدن از سمت چپ و راست با چرخاندن دستگیره در از سمت بالا نیز امکان باز و بسته شدن با زاویه 20 درجه را داشته باشد. از این رو در و پنجره دوجداره لولایی به دو نوع بازشو تک حالته و دو حالته تقسیم بندی می شود که در زیر به طور خلاصه توضیح داده خواهد شد.

بازشو درب و پنجره (لولایی تک حالته)

چنانچه در و پنجره لولایی از یک قاب و لولا تشکیل شده باشد و تنها از سمت چپ و راست امکان باز و بسته شدن را داشته باشد در و پنجره لولایی تک حالته (Turn) نامگذاری می شود. لازم به ذکر است که در و پنجره لولایی تک حالته قابلیت ترکیب با حالت بازشو کلنگی (Tilt) را نیز دارد و می تواند به صورت دو حالته به کار رود. بسته به استاندارد ارتفاع و عرض بازشو در درب و پنجره تعداد لولاهای به کار رفته می تواند متفاوت باشد.

بازشو درب و پنجره (لولایی دو حالته)

چنانچه در و پنجره لولایی علاوه بر سمت داخل و خارج از سمت بالا نیز قابلیت باز شدن را داشته باشد در و پنجره لولایی دوحالته     (Tilt & Turn) نامگذاری می شود. سیستم های بازشو دو حالته را می توان ترکیب دو نوع بازشو تک جهته (Turn) و کلنگی از بالا معرفی نمود، که امکان باز شدن پنجره از طرفین و از بالا را فراهم می سازد. تبدیل این حالت ها فقط با چرخش دستگیره به سمت بالا انجام می گیرد. این نوع بازشو بسیار مناسب برای قسمت هایی مانند آشپزخانه یا محل کار که نیاز به تهویه دارند (استفاده از حالت کلنگی) می باشد. همچنین این نمونه بازشو برای اتاق هایی با فضای کوچک یا اتاق هایی که پنجره مشکل برخورد با پرده را دارد پشنهاد می گردد، زیرا علاوه بر عدم اشغال فضا، تعدیل هوای مورد نظر را به بهترین شکل انجام می دهد. از مزیت های دیگر این نوع بازشو درب و پنجره می توان به چرخش کامل لولا دور تا دور پنجره اشاره کرد که در عمر ریگلاژ و استقامت بازشو بسیار موثر است. در نماهای کرتین وال و لامل می توان از بازشوهای لولایی دو حالته استفاده کرد.

عرض استاندارد پنجره لولایی در حدود 80 سانتی متر و ارتفاع آن حدود 1.80 متر می باشد. پنجره و در لولایی در انواع یو پی وی سی و آلومینیوم قابل اجرا می باشد.

شیشه

– امکان شکستن شیشه در پنجره فیکس نسبت به انواع بازشو کمتر است.

دوام

عمر طولانی تری دارد

عایق بندی حداکثری

عایق بندی آن اشاره کرد. از آنجا که در این نوع پنجره امکان باز شدن وجود ندارد عایق بندی حداکثری در برابر صوت، دما و آب وجود دارد.

قیمت مناسب

پنجره های ثابت معمولا با هزینه ی کمتری نسبت به پنجره های بازشو تولید و نصب می گردند.

عدم محدودیت ابعادی

در پنجره فیکس نسبت به سایر انواع بازشو محدویت های کمتری برای ابعاد وجود دارد.

دید گسترده

میزان دید وسیع،پنجره های فیکس بدلیل عدم قرار گیری شیشه برروی لنگه برای ارائه حداکثر دید بوسیله شیشه های سایز بزرگ بسیارمناسب میباشد.


بازشو درب و پنجره کشویی دوجداره (Sliding Windows and Doors)

بازشو کشویی از دیگر انواع بازشو درب و پنجره آلومینیوم و uPVC می باشد که طرفدارن زیادی داشته و به لحاظ زیبایی و نیاز به فضای کم محبوبیت بالایی دارد. این نوع از بازشو عملکردی مشابه درهای دو لنگه دارد با این تفاوت که حرکت آن در راستای ریل و به صورت افقی است. بازشو کشویی متشکل از قاب دور، قسمت متحرک و بخش ثابت است که به هنگام باز شدن، قسمت متحرک پنجره بر روی ریل حرکت و براساس نوع مدل کشویی به داخل قسمت ثابت می رود و یا در کنار آن قرار می گیرد و امکان بازشو در یک خط افقی و بدون اشغال کردن محیط را فراهم می کند.

براساس چگونگی طراحی و امکان باز شدن لنگه ها، در و پنجره کشویی به دو نوع یک لنگه بازشو و دو لنگه بازشو تقسیم بندی می شوند. در واقع چنانچه تنها یک لنگه از پنجره یا در، قابلیت بازشدن به صورت کشویی را داشته باشد و لنگه دیگر فیکس باشد، این نوع از در و پنجره کشویی یک لنگه باز شو (تک ریل) و چنانچه هر دو لنگه امکان باز شدن به صورت کشویی را داشته باشد دولنگه بازشو (جفت ریل) نامگذاری می شود. در و پنجره کشویی تک ریل عایق بندی بهتری نسبت به بازشو کشویی دو ریل دارد و عرض سطح مقطع آن بزرگتر می باشد. اما در انواع تک ریل امکان باز شدن هر دو لنگه وجود ندشته و معمولا قیمت بالاتری نسبت به نوع جفت ریل دارد (بسته به نوع برند پروفیل سازنده متفاوت است). قیمت در و پنجره کشویی به دلیل یراق آلات مورد استفاده از قیمت در و پنجره لولایی بیشتر است. کته قابل توجه اینکه نمونه کشویی برند رها آلمان نسبت به انواع سیستم های کشویی آلومینیوم و uPVC کاملا متفاوت بوده و از لحاظ عایق بندی عملکرد بسیار خوبی دارد.

 

ابعاد بازشو بزرگ

امکان ارائه بازشو های بزرگتر نسبت به سیستم های لولایی

دوام

عمر طولانی ریگلاژی

عدم اشغال فضای داخلی

بدلیل حرکت در ریل به هنگام باز شدن مشکل برخورد با پرده یا اشغال فضای داخلی را ندارد

قیمت

بازشوکشویی در سیستم های upvcقیمت بالاتری نسبت به لولایی دارد و در آلومینیوم قیمتی نزدیک به لولایی

سایز بزرگ پروفیل

زیاد بودن قطر پروفیل از معایب دیگر در و پنجره کشویی است. البته قطر پنجره دو جداره uPVC کشویی بسته به برند سازنده و سری پروفیل آن بین 8 تا 11سانتی متر متغیر می باشد.و در سیستم آلومینیوم نیز این سایز متغیر است

عایق بندی ضعیف

بازشو کشویی بدلیل درز بندی توسط نوار مویی عایق بندی ضعیف تری نسبت به انواع بازشو های دیگر دارد


بازشو درب و پنجره فولکس واگن دوجداره Windows and Doors)  (Tilt and Slide))

بازشو فولکس واگن نوع دیگری از بازشو درب و پنجره است که شباهت زیادی به در و پنجره کشویی دارد با این تفاوت که از نظر آبندی از پنجره های کشویی عملکرد بهتری دارد. شکل باز شدن در و پنجره فولکس واگنی به صورت ریلی بوده و شبیه به باز شدن در ون و یا اتوبوس های مسافرتی می باشد. دلیل نامگذاری این نوع از در و پنجره نیز همین موضوع است. در واقع در هنگام باز شدن در و پنجره، لنگه از فریم خود کاملأ جدا شده و سپس روی ریل جانبی حرکت می کند. این نوع از در و پنجره از عایق بندی صوتی و حرارتی بالاتری نسبت به در و پنجره کشویی برخودار است اما یراق آلات مورد استفاده شده در تولید آن از گران ترین انواع یراق آلات به شمار می رود. لازم به ذکر است این مدل پنجره بسته به نوع یراق به سه نمونه دستی یا مکانیکی، نیمه اتوماتیک و فول اتوماتیک تقسیم می شود. این مدل بازشو درب و پنجره در سیستم های uPVC و آلومینیوم به عنوان بهترین مدل از لحاظ عایق بندی لحاظ می شود. در ادامه مطلب به ذکر برخی از مزایا و معایب در و پنجره فولکس واگن پرداخته خواهد شد.

ابعاد بازشو بزرگ

امکان ارائه بازشو های بزرگتر نسبت به سیستم های لولایی و کشویی

دوام

در و پنجره فولکس واگنی به دلیل جمع شدن لنگه در هنگام بازشدن در برابر باد و طوفان مقاومت خوبی دارد و در صورت استفاده صحیح عمر رگلاژ بالایی دارد

عدم اشغال فضای داخلی

بدلیل حرکت در ریل یراق پس از بیرون امدن لنگه (به اندازه 14سانتی متر)فضای داخل را اشغال نمیکند.

قیمت

این بازشو دارای قیمت یراق بسیار بالاتری نسبت به سیستم کشویی و لولایی میباشد

امکان بازشو در دوحالت

در این سیستم امکان باز شد در دوحالت کلنگی(tilt)و حالت اسلاید وجود دارد.

عایق بندی حداکثری

این سیستم بدلیل چفت کردن کامل لنگه با فریم و عایق بندی از طریق نوار های EPDMبالاترین میزان عایق بندی را در سیستم های upvcارائه میکند.


بازشو درب و پنجره فرانسوی دوجداره (French Windows and Doors)

بازشو فولکس واگن نوع دیگری از در و پنجره است که شباهت زیادی به در و پنجره کشویی دارد با این تفاوت که از نظر آبندی از پنجره های کشویی عملکرد بهتری دارد. شکل بازشو درب و پنجره فولکس واگنی به صورت ریلی بوده و شبیه به باز شدن در ون و یا اتوبوس های مسافرتی می باشد. دلیل نامگذاری این نوع از در و پنجره نیز همین موضوع است. در واقع در هنگام باز شدن در و پنجره، لنگه از فریم خود کاملأ جدا شده و سپس روی ریل جانبی حرکت می کند. این نوع از در و پنجره از عایق بندی صوتی و حرارتی بالاتری نسبت به بازشو درب و پنجره کشویی برخودار است اما یراق آلات مورد استفاده شده در تولید آن از گران ترین انواع یراق آلات به شمار می رود. لازم به ذکر است این مدل پنجره بسته به نوع یراق به سه نمونه دستی یا مکانیکی، نیمه اتوماتیک و فول اتوماتیک تقسیم می شود. این مدل بازشو درب و پنجره در سیستم های uPVC و آلومینیوم به عنوان بهترین مدل از لحاظ عایق بندی لحاظ می شود. در ادامه مطلب به ذکر برخی از مزایا و معایب در و پنجره فولکس واگن پرداخته خواهد شد.

بازشو در دوحالت و تهویه مناسب

امکان اجرای بازشوی تک حالته و دوحالته روی در و پنجره فرانسوی وجود دارد و بیشترین میزان تهویه را فراهم می کند.

بازشو و دید وسیع

بازشو فرانسوی بیشترین فضا برای رفت و آمد و دید وسیع را فراهم می کندو سیستم بسیار مناسبی برای ورودی ها میباشد تابه راحتی بتوان وسایل را عبور داد

بازشو دولنگه

در پنجره و در فرانسوی قابلیت باز شدن هر دو لنگه بدون قید یا مولیون و یا یک لنگه به تنهایی وجود دارد.

قیمت مناسب

این سیستم نسبت به سیستم لولایی قیمت بالاتری دارد و لی نسبت به سیستم های کشویی و فولکسی قیمت بالاتری دارد

کارایی و عایق بندی بهینه

در بازشو فرانسوی لنگه بازشو اصلی می تواند با یراق دو حالته استفاده شود و به عنوان یک پنجره نیز مورد استفاده قرار گیرد.
پنجره فرانسوی از عایق بندی خوبی برخوردار است.

اشغال فضای داخلی یا خارجی

این سیستم به دو صورت درون بازشو و بیرون بازشو ارائه میشود و به اندازه عرض لنگه ها فضا را اشغال میکند.


بازشو درب و پنجره محوری (پیووت) دوجداره (Pivot Windows and Doors)

بازشو پیووت، پنجره یا دری است که قابلیت چرخش حول محور ثابت که در فاصله چند اینچی چارچوب قرار گرفته است را دارد. اینگونه از بازشو درب و پنجره به گونه ای طراحی شده است که در تعادل کامل قرار گرفته و در عین حال با وارد کردن نیروی کم در باز یا بسته می شود. به طور معمول محور بازشو پیووت از لبه با فاصله 25 تا 33 درصد قرار می گیرد. با این حال امکان بازشو محور از مرکز در نیز وجود دارد. از دلایل جذاب برای خرید درب و پنجره با مدل بازشو پیووت این است که می توان باز شدن آن را مخفی کرد و از آن به عنوان در مخفی استفاده کرد. طراحی این نوع از بازشو درب و پنجره به گونه ای است که یراق آلات و لولاها فشار زیادی را تحمل می کنند از این رو یراق آلات باید از برترین و با کیفیت ترین یراق آلات انتخاب شود. این مدل از انواع بازشو قابل اجرا با یو پی وی سی و آلومینیوم می باشد.

بازشو مخفی

در و پنجره محوری را می توان به عنوان بازشو مخفی مورد استفاده قرار داد.

بازشو مناسب ورودی ها

امکان ساخت بازشو محوری با ابعاد بزرگ وجود دارد.این بازشو برای ورودی های ساختمان های تجاری بیا ورودی ساختمان های مسکونی بسیار مناسب و جذاب میباشد

حداکثر استفاده از دهانه های بزرگ

در بازشو پیووت می توان از فضایی که برای دهانه ی ورودی در نظر گرفته شده حداکثر استفاده را برد.

محدودیت ابعاد

در طراحی پنجره پیووت امکان طراحی و تولید در برخی ابعاد وجود ندارد.

اسیب دیدگی یراق آلات

در این مدل از انواع بازشو لولاها و یراق آلات در معرض آسیب دیدگی هستند. از این رو باید از برترین و باکیفیت ترین یراق آلات استفاده شود.

سیستم جذاب و لوکس

ظاهر در و پنجره محوری بسیار لوکس و جذاب است.


بازشو درب و پنجره لیفت اند اسلاید دوجداره (lift and slide Door)

در لیفت اند اسلاید (Lift and slide Doors) نوعی دیگر از انواع بازشو درب و پنجره می باشد که با جنس پروفیل آلومینیوم قابل اجرا می باشد. در واقع می توان گفت این نوع از بازشو نمونه ای قدیم از پنجرهای کشویی است. در این مدل پنجره به صورت لیفت یا کشویی عمل می کند در واقع با چرخاندن دستگیره ها، یراق لنگه را از روی فریم بلند می کند و می توان در را روی لنگه حرکت داد اما زمانی که دستگیره رو به بالا باشد در روی فریم قرار گرفته و لاستیک ها در هر چهار طرف درگیر می شوند. در لیفت اند اسلاید در حالت نیمه باز نیز قابلیت قفل شدن را دارد. در این حالت علاوه بر قفل شدن در، بازشو عایق بندی حداکثری نسبت به صوت و دما دارد. قطر پروفیل استفاده شده (از 12 تا 16 سانتی متر) در درهای Lift and slide موجب می گردد این نوع از در تحمل وزن شیشه های یک تکه با ابعاد بزرگ و سنگین را داشته باشد و هر بازشو تا حدود 900 کیلوگرم را تحمل می کند. این مدل از انواع بازشو درب و پنجره قابلیت طراحی برای مکان هایی که عرض باشو  تا 7 متر باشد را دارد.

کاربری راحت و ساده

نحوه ی استفاده و بازشو در لیفت اند اسلاید راحت می باشد، این سیستم دقیقا مشابه سیستم های کشوییی میباشد با این تفاوت که به هنگام باز و بسته شدن و حرکت یراق لنگه را بلند میکند و عایق بندی از طریق لاستیک هایepdmمیباشد

عایق بندی حداکثری

این مدل از انواع بازشو عایق بندی بالایی (صدا، دما، گرد و خاک، آب) در بین بازشوهای آلومینیوم دارد.

دید حداکثری و قدرت بالای یراق

در درهای لیفت اند اسلاید دید حداکثری نسبت به فضای روبرو ایجا می شود با این نوع بازشو ها در سیستم های آلومینیوم گلوب آلوم (GA) تا وزن لنگه 700 کیلوگرم برای بازشو های oversizeرا ساپورت میکند

قیمت بالا

بازشو های لیفت در یراق آلات آلمانی siegeniaوROToپیشنهادی پاردیک به نسبت سایر بازشو ها قیمت بالایی نسبت به سیستم های کشویی دارند

ارائه به صورت سیستم پاکت و دفنی با ظرافت بالا

این سیستم برای ارائه بصورت پاکت(بدون پاخور)و دفنی دار برای استفاده به عنوان آبراه بسیار متناسب میباشد همپنین در سیستم های الومینیوم gaظرافت پروفیل و مقاطع بسیار بالاست و لنگه ها قطر بسیار کمی دارد و برای طراحی های داخلی بسیار جذاب هستند

قابلیت اجراسیستم های امنیتی و اتوماتیک

ازشو لیفت اند اسلاید (Lift and slide Doors) قابلیت نصب شیشه های ضد هجوم و ضد گلوله را دارد و به صورت اتوماتیک برقی نیز اجرا میشود


بازشو درب و پنجره پارالل دوجداره (Parallel Doors)

بازشو پارالل از انواع بازشو درب و پنجره است که در لامل و کرتن وال مورد استفاده قرار می گیرد. اساس و قاعده سیستم های لامل به گونه ای است که نما به صورت یکپارچه و یکدست به نظر برسد اما استفاده از پنجره هایی همچون پنجره کلنگی موجب می شود که این یکپارچگی از بین برود. در بازشو پارالل کرتن وال در هنگام بسته بودن لنگه کاملا در فریم قرار گرفته و در هنگام باز بودن، لنگه ها از هر چهار طرف به سمت خارج نما باز می شود. طراحی اینگونه بازشو به گونه ای است که در هر دو صورت باز بودن و بسته بودن پنجره، نمای کلی یکپارچه به نظر می رسد. بازشوهای پارالل امکان طراحی پنجره با وزن سنگین را فراهم کرده است. حداکثر ارتفاع در پنجره پارالل 160 سانتی متر و عرض این بازشو در حدود 80 سانتی متر در نظر گرفته می شود. اما چنانچه برای ساخت در پارالل از یراق آلات با کیفیت استفاده شود ارتفاع بازشو را می توان تا 3 متر و عرض بازشو را تا 2 متر افزایش داد. برای ساخت پنجره پارالل از آلومینیوم استفاده می شود.

عایق بندی خوب حرارتی و صوتی

– پنجره پارالل دوجداره در برابر صوت، دما و آب عایق بندی مناسبی دارد.

تهویه مناسب هوا

– این مدل از انواع بازشو عملکرد مناسبی در تهویه دارد.

عدم اشغال فضا و بیرون بازشو

– پنجره پارالل به دلیل اینکه بیرون بازشو می باشد در هنگام باز شدن فضای داخلی را اشغال نمی کند.

محدودیت ابعادی

در حال حاضر پنجره پارالل قابلیت اجرا در جنس یو پی وی سی را نداردو در طراحی پنجره پارالل آلومینیوم در سیستم های لامل (curtain wall)محدودیت ابعاد وجود دارد.

عمربالای رگلاژ و عمکرد مناسب

چنانچه از متریال با کیفیت برای تولید پنجره پارالل استفاده شود این بازشو طول عمر بالایی دارد.

طراحی بسیار جذاب

این بازشو در سیستم های لامل یا curtain wallبه صورت کاملا مخفی اجرا میشود و از نمای بیرون هیچ قید اضافی از لنگه مشخص نمیباشد و از نظر طراحی برای سازه های طرح شیشه های بسیار جذاب میباشد


بازشو درب و پنجره بازویی بیرون بازشو دوجداره (Outward opening Windows)

این نمونه پنجره ها متشکل از یک قاب و یک سش متحرک می باشد که قسمت بازشو این پنجره ها می تواند بوسیله بازو یراق به سمت بیرون باز شود. تفاوتی نمی کند که پنجره در حرکت به بیرون از سمت پایین باز شود یا از سمت بالا و بنا به نیاز از بالا یا پایین قابلیت باز شدن به صورت کامل را دارد. این مدل از انواع بازشو درب و پنجره یو پی وی سی و آلومینیوم قابل اجرا می باشد.

عایق بندی خوب نه عالی

این سیستم ها با توجه به قرار گیری لنگه بازشو به سمت بیرون از عایق بندی خوبی برخوردار است ولی نسبت به سیستم های درون بازشو لولایی و فولکس واگن عایق بندی ضعیف تری دارد

عدم اشغال فضای داخلی

این مدل از انواع بازشو به صورت زاویه ای رو به بیرون بازشده و هیچ گونه فضایی از داخل را اشغال نمیکنند.

طراحی جذاب و لوکس

بازشو بازویی بسیار زیبا و برای فضاهای لوکس مناسب می باشد.از سیستم بازویی بیرون بازشو در را پله ها و فضاهایی با محدودیت ابعاد بسیار خوب میتوان استفاده کرد

محدودیت ابعادی

در پنجره بازویی بیرون باز شو محدودیت ابعاد وجود دارد و استفاده از این پنجره برای ابعاد بزرگ وجود ندارد.

قیمت بالا

2- به دلیل استفاده از یراق آلات و متریال خاص این نوع از بازشو قیمت بالاتری نسبت به پنجره های ساده دارد.


بازشو درب و پنجره گیوتینی دوجداره (Guillotine Window)

یکی از جدیدترین و زیباترین انواع بازشو درب و پنجره گیوتینی است. این نوع از بازشو بیشتر در معماری اروپایی قابل مشاهده است و فضای دید حداکثری را تأمین می کند. چنانچه بازشو درب و پنجره گیوتینی به صورت اتوماتیک طراحی شود و به وسیله ریموت باز و بسته شود به آن پنجره پانارومایی می گویند. دلیل نامگذاری این نوع از بازشو نحوه عملکرد آن می باشد. در واقع پنجره گیوتینی در هنگام باز و بسته شدن همانند گیوتین عمل می کند. این نوع از پنجره به عنوان نمای شیشه ای و در ابعاد مختلف قابل طراحی و اجرا می باشد. پنجره ی گیوتینی بسته به جهت بازشو می تواند به انواع اسلاید از بالا (بازشو به سمت بالا) اسلاید از پایین (بازشو به سمت پایین) و اسلاید مرکز ثابت (بازشو به سمت مرکز) تقسیم بندی شود. معمولأ از این نوع بازشو در مکان هایی استفاده می شود که نیاز به تهویه و تامین نور بالایی دارد. همچنین به دلیل لوکس بودن این نوع از بازشو استفاده از آن در رستوران ها، کافی شاپ ها، ساختمان های لوکس تجاری و مسکونی رو به افزایش است. این نوع از بازشو درب و پنجره با پروفیل های یو پی وی سی و آلومینیوم قابل اجرا می باشد.

 

تهویه بالای هوا و عدم اشغال فضا

بازکردن این نمونه بازشو به صورت حرکت به بالا میباشد و تهویه هوای بالایی دارد

امکان ارائه بازشو به صورت هوشمند و اتوماتیک

امکان اتوماتیک کردن پنجره گیوتینی و سازگاری آن با خانه های هوشمند وجود دارد.

طراحی جذاب

پنجره های گیوتینی نمایی زیبا و جذاب به محیط اطراف می بخشد،همپنین امکان اضافه کردن صفحات رنگی برای تغییر میزان نور و ایجاد نمایی متفاوت وجود دارد.

قیمت بالا و کمبود این یراق

در پنجره های گیوتینی به دلیل استفاده از یراق آلات و جک مخصوص قیمت نهایی معمولأ بالاتر از پنجره های معمولی است.

محدودیت ابعادی

در عرض و ارتفاع بازشو های گیوتینی محدودیت ابعاد وجود دارد و در سیستم های آلومینیوم ویوپی وی سی با توجه به ماهیت آنها این محدودیت متفاوت است

عدم اشغال فضای داخلی و خارجی

جهت حرکت لنگه در این سیستم به سمت بالا یا پایین میباشد و هیچ گونه فضایی اشغال نمی کند


بازشو درب و پنجره آکاردئونی دوجداره (Folding windows & doors)

بازشو آکاردئونی دوجداره یکی دیگر از انواع بازشو درب و پنجره می باشد. دلیل نامگذاری این نوع از بازشو شکل خاص باز و بسته شدن آن است. در و پنجره آکاردئونی از یک قاب دور ساده و تعداد زیادی لنگه در یا پنجره (بسته به عرض بازشو) تشکیل می شود. لنگه های در و پنجره آکاردئونی در حالت بسته در کنار هم قرار گرفته و نمای یک پنجره ساده را نشان می دهد که فقط چند قسمتی شده است. این نوع از بازشو درب و پنجره به گونه ای طراحی شده است که در عرض های وسیع، به هنگام باز شدن تک تک لنگه ها بوسیله خشابهای لولاها از قسمت میانی بازشده و هر لنگه روی لنگه مجاور خود در یک محور افقی قرار می گیرند، در نهایت تمام لنگه ها در سمت راست یا چپ فریم جمع می شوند. در مکان هایی که این نوع در و پنجره دوجداره در طراحی مورد استفاده قرار می گیرد باید در نظر داشت که به جهت باز و بسته شدن در و پنجره فضای کافی در نظر گرفته شود. این نوع از بازشو درب و پنجره دوجداره بیشتر در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که عرض بازشو زیاد و محیط نیز بزرگتر از 3 متر باشد. علاوه براین در محیط هایی که نیاز است فضا به صورت موقت تقسیم بندی گردد و بتوان در صورت نیاز دو فضا را به یکدیگر مرتبط کرد از درهای آکاردئونی استفاده می شود. قابل ذکر است نصب این نوع از بازشو درب و پنجره نیاز به تخصص داشته و به دلیل نوع یراق آلات و متریال اولیه معمولأ با هزینه ی بیشتری نسبت به در و پنجره لولایی تولید می شود.

میزان بازشو قابل تنظیم

میزان باز یا بسته بودن این نوع بازشو قابل تغییر است.با باز و بسته کردن تعداد مشخصی از لنگه ها میتوان میزان بازشو را تغییر داد

یکسان سازی فضا

سیستم اکاردئون به عنوان پارتیشن قابل استفاده می باشدو پس از بازکردن کامل بنگه ها و جمع شدن انها در یک طرف فدر یکسان سایز فضا بسیار تاثیر دارد این سیستم می تواند برای اتصال پذیرایی به تراس استفاده شود

زیبایی خاص و جذاب

این نوع از بازشو زیبایی بی نظیری داشته و جلوه ای خاص به فضای داخلی می بخشد.

هزینه بالا و تخصص برای تولید

هزینه تمام شده در و پنجره آکاردئونی به دلیل نوع یراق آلات و متریال استفاده شده معمولا بیش از بازشوهای معمولی است و همچنین
نصب و تولید در و پنجره آکاردئونی نیاز به تخصص دارد.

محدودیت فضایی و اجرایی

این مدل از انواع بازشو برای باز و بسته شدن به فضا نیاز دارد.و در ابعاد اجرایی نیز محدودیت دارد

دید وسیع

فضای دید بالایی را فراهم می کند.


بازشو درب و پنجره کلنگی دوجداره (Tilt Windows and Doors)

از انواع دیگر بازشو درب و پنجره می توان به بازشو کلنگی اشاره کرد. در این نوع از بازشو پنجره با استفاده از لولاهایی که در پایین پنجره قرار گرفته شده از سمت بالا باز می شود. در واقع مکانیزم این پنجره مانند سیستم های تک حالته (Turn) یا لولایی می باشد. بازشو کلنگی سه نوع متفاوت دارد که شامل بازشو از بالا، بازشو از پایین و بازشو از طرفین می باشد. در نوع بازشو از بالا و پایین امکان ترکیب بازشو کلنگی با بازشو معمولی تحت عنوان  Tilt & Turn وجود دارد.

این نوع از پنجره از عایق بندی نسبتا خوبی برخوردار بود و بیشتر در آشپزخانه، حمام، سرویس های بهداشتی و مکان هایی که امکان باز شدن از طرفین به صورت کشویی یا لولایی وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین پنجره کلنگی معمولأ در ابعاد کوچک و مکان هایی که نیاز به دید وجود ندارد نصب می گردد. قیمت پنجره کلنگی معمولا پس از بازدید محل و اندازه گیری و براساس ابعاد، نوع متریال تعیین می گردد. این نوع از بازشو درب و پنجره در دو جنس یو پی وی سی و آلومینیوم و در بازشو سیستم های نما و لامل مورد استفاده قرار می گیرد.

مناسبت فضاهای بسته

این پنجره ها برای حمام ها و سرویس های بهداشتی،انباری ها که فقط نیاز به تهویه هوا دارند بسیار مناسب است

عدم اشغال فضا و برخورد با پرده

بازشو کلنگی فضای کمی را اشغال می کند.نحوه باز شدن این پنجره به گونه ای است که اگر پرده نصب شده باشد در باز و بسته شدن اختلالی ایجاد نمی شود.

قابلیت اجرا در فضاهای محدود

– امکان نصب پنجره کنگی در مکان های کوچک با عدم امکان پنجره لولایی و کشویی وجود دارد.

دید محدود

این پنجره ها محدودیت ابعاد دارندو برای مکان هایی که دید مورد اهمیت است توصیه نمی شود.

قیمت ارزان

قیمت این سیستم ها در قیاس با سایر بازشو ها بسیار اقتصادی میباشد

گروه صنعتی پاردیک وین

گروه صنعتی پاردیک با سال ها تجربه در تولید و ارائه درب و پنجره­ های uPVC و آلومینیوم با همکاری برترین برند ها و جدید ترین متدهای روز دنیا در طراحی انواع بازشو درب و پنجره در خدمت مشتریان عزیز است. در حال حاضر با تلاش تیم مهندسی پاردیک محصولات این گروه در سه بخش سیستم­ های درب و پنجره آلومینیوم و uPVC، سیستم ­های نمایی کرتین وال و ورق­ های بسیار متنوع متال مش (Expanded metal) در سبد خدمات تولیدی به کشور و هم وطنان عزیزمان جای دارد.


برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان پاردیک تماس بگیرید

0319501695003136672141

با تماس با کارشناسان متخصص پاردیک می توانید علاوه بر استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان، از مراحل انجام کار و قیمت گذاری پروژه خود مطلع شوید.