انواع مدل های بازشو در و پنجره های یوپی وی سی لولایی-کشویی-اکاردئون

انواع مدل های بازشو upvc

نواع مدل های بازشو کشویی،لولایی،
لیفت،آکاردئونی،پیوت و …


معرفی و راهنمای خرید در و پنجره دوجداره uPVC  

امروزه در و پنجره دوجداره uPVC به دلیل مباحث عایق بندی و لزوم جلوگیری از هدر رفت انرژی بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است. در سال 1960 میلادی اولین در و پنجره دوجداره uPVC در اروپا تولید شد. در ایران اولین واحد تولید در و پنجره دوجداره uPVC (یو پی وی سی) در اواخر دهه 50 شمسی تولید و از آن پس پیشرفت­های زیادی در این زمینه حاصل شد. این نوع از در و پنجره دوجداره به دلیل کارایی بالا به حدی مورد استقبال قرار گرفت که امروزه بیش از 75 درصد سهم در و پنجره را به خود اختصاص داده است. گروه صنعتی پاردیک با دارا بودن دستگاه های فول اتوماتیک و بهره مندی از نیروی انسانی زبده و آموزش دیده از شرکت های پیشرو در زمینه تولید در و پنجره یو پی وی سی می باشد که امکان خدمت رسانی به هموطنان گرامی را در تمامی نقاط ایران فراهم ساخته است.

در ادامه مطلب به بررسی در و پنجره دوجداره uPVC تولید شده توسط گروه صنعتی پاردیک پرداخته می شود.

در و پنجره دوجداره upvc،نمایندگی وینتک و ویستابست اصفهان-رها المان در ایران

در و پنجره دوجداره uPVC ( یو پی وی سی) گروه صنعتی پاردیک

در و پنجره دوجداره uPVC با کیفیت، علاوه بر مواد اولیه ممتاز به تولید حرفه ای و مطابق با استاندارد پروفیل مورد استفاده نیاز دارد. در واقع نوع طراحی، دستگاه های مورد استفاده و مهارت کارخانه سازنده، تأثیر زیادی در محصول نهایی خواهد داشت.

گروه صنعتی پاردیک از معتبرترین تولید کنندگان در و پنجره دو جداره uPVC در ایران می باشد که با استفاده از دستگاه های فول اتوماتیک محصولاتی مطابق با استانداردهای جهانی تولید و عرضه می کند. از ویژگی و مزایای در و پنجره یو پی وی سی تولید شده توسط گروه صنعتی پاردیک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

در و پنجره دوجداره uPVC

مزایای ویژه در و پنجره دوجداره uPVC ( یو پی وی سی ) پاردیک

1. کشور ما یکی از خاص ترین کشورهای دنیا از نظر مقدار اشعه UV است و در شهرهای مختلف مقدار این اشعه متفاوت می باشد. طبق تحقیقات شرکت رها آلمان (REHAU) بالاترین میزان یو وی در ایران در شهر شیراز گزارش شده است. از این رو تمامی پروفیل هایی که در ایران مصرف می شود باید از نظر مقاومت در برابر اشعه خورشید و درصد استفاده از دی اکسید تیتانیوم و موارد مربوط به تغییر رنگ پروفیل در بالاترین حد ممکن از استانداردهای جهانی باشد. از این رو تمامی پروفیل های یو پی وی سی استفاده شده توسط گروه صنعتی پاردیک مطابق با شرایط آب و هوایی و مقاوم در برابر اشعه یو وی طراحی و تولید شده اند.

2.انتخاب برند پروفیل در کیفیت محصول نهایی بسیار حائز اهمیت است. مجموعه پاردیک با برترین برندهای تولید کننده پروفیل همکاری داشته و به عنوان نماینده رسمی آنها شناخته می شود. از جمله این برندها می توان به سه برند وینتک صنایع آدوپن ترکیه (WINTECH) ویستابست (VISTABEST) و شرکت رها آلمان (REHAU) که مخترع صنعت پروفیل در جهان می باشد اشاره کرد. در واقع گروه صنعتی پاردیک موفق به کسب نمایندگی در و پنجره وینتک (WINTECH)، نمایندگی در و پنجره ویستابست (VISTABEST) و نمایندگی در و پنجره شرکت رها آلمان (REHAU) شده است. شرکت رها (REHAU) پروفیل در و پنجره را با برترین مواد و طبق تحقیقات یو وی و با محاسبات دقیق در راستای مقاومت پروفیل تولید و عرضه می کنند. پروفیل تولید شده توسط شرکت رها آلمان (REHAU) از نظر نوع طراحی، از برندهای شماره یک جهان می باشد. تمامی پروفیل های تولید شده توسط این سه برند گارانتی دارند. قابل ذکر است برندهای نام برده تنها به شرکت هایی نمایندگی می دهند که از نظر کیفیت تولید و دستگاه های مورد استفاده در سطح استاندارد بوده و سیستم های پنجره را مطابق با استانداردهای استاتیکی سازه ارائه می کنند.

انتخاب برند در و پنجره uPVC

پاردیک وین نماینده رسمی برندهای معتبر در و پنجره دوجداره uPVC کیفیت محصولات خود را ضمانت می کند.

3.گروه صنعتی پاردیک در پروسه تولید در و پنجره دوجداره uPVC از بهترین دستگاه های فول اتوماتیک برش و مونتاژ و CNC استفاده می کند و محصولات این کارخانه مطابق با استانداردهای شرکت رها (REHAU) آلمان و با حداکثر دقت تولید می گردد.

4.CNC مورد استفاده در کارخانه پاردیک دارای 13 تیغه می باشد و در تولید پنجره تمام زوایای جوش را برش داده و کنترل کیفیت می کند.

پاردیک نمایندگی رسمی برندهای رها آلمان ،وینتک و ویستابست درب و پنجره دوجدارهupvc

5. در و پنجره دوجداره uPVC تولید شده در کارخانه پاردیک وین و جزییات تولید (تعداد و فواصل پیچ ها، اندازه گالوانیزه استفاده شده و …) دقیقأ مطابق با استانداردهای تعیین شده از طرف شرکت های تولید کننده طراحی و تولید می گردد. در واقع پنجره و در یو پی وی سی اجرا شده توسط گروه صنعتی پاردیک تمامأ دارای جزییات فنی و مهندسی شده مطابق با برند رها آلمان (REHAU) می باشد.

6. کارخانه های تولید کننده پروفیل معمولأ محصولات خود را به همراه لاستیک های درز بندی عرضه می کنند. اما از آنجا که معمولأ این لاستیک ها کیفیت بالایی ندارند، در مجموعه پاردیک وین لاستیک های در و پنجره دوجداره uPVC را با لاستیک های تمام EPDM با کیفیت جایگزین می کند.

7. نوع و مقاطع گالوانیزه های مصرفی در تولید در و پنجره دوجداره uPVC پاردیک دقیقأ متناسب با استانداردهای برند پروفیل مورد استفاده می باشد.

8. گروه صنعتی پاردیک قابلیت تولید انواع شکل های خم و شکسته را در در و پنجره دوجداره uPVC (یو پی وی سی) داشته و از معدود شرکت هایی است که پنجره های سنتی ایران را با سیستم در و پنجره دو جداره یو پی وی سی با حفظ شکل سنتی ارائه می کند. در واقع این شرکت امکان ترکیب ظاهر زیبای پنجره های سنتی به همراه عایق بندی و دوام یو پی وی سی را فراهم ساخته است.

9. در و پنجره دوجداره یو پی وی سی تولید شده توسط گروه صنعتی پاردیک وین به دلیل نوع پروفیل، متریال استفاده شده و دقت بالا در فرآیند تولید می تواند تا 73 درصد عایق بندی حرارتی ایجاد نماید. همچنین این سیستم ها توانایی کاهش صوت تا 49 دسی بل را دارا می باشد (مقدار صوت تولید شده توسط موتور جت در فاصله 20 متری حدود 60 تا 90 دسی بل می باشد).

10. با توجه به مواد و متریال استفاده شده در تولید گروه صنعتی پاردیک قیمت در و پنجره دوجداره uPVC نهایی بسیار مناسب می باشد.

بهترین پروفیل در و پنجره دوجداره upvc در پاردیک وین

در ادامه مطلب سعی می شود به توضیح مختصری از معرفی در و پنجره دوجداره یو پی وی سی پرداخته شود. در و پنجره­ دوجداره uPVC از اجزای مختلفی همچون پروفیل uPVC، پروفیل گالوانیزه، لاستیک درزبندی EPDM، یراق آلات و شیشه (دو یا چندجداره) تشکیل شده است که پروفیل از مهمترین اجزای سازنده در و پنجره می باشد. برای شناخت این نوع متریال ابتدا نیاز است شناختی در رابطه با جنس یو پی وی سی ایجاد گردد.

uPVC چیست؟

uPVC مخفف عبارت Poly Vinyl Chloride unplasticised به معنی پی وی سی سخت شده می باشد. به عبارتی PVC که حالت پلاستیکی آن از بین رفته می باشد را uPVC می گویند. در واقع برای اینکه پی وی سی نسبت به حرارت، نور و اکسیداسیون با اکسیژن مقاوم گردد برخی مواد پایدار کننده به آن اضافه می گردد. برای افزایش استحکام پی وی سی نیز از پرکننده هایی همچون کربنات کلسیم استفاده می شود. می توان گفت uPVC استحکام بالاتری نسبت به PVC داشته و به همین جهت از آن در ساخت در و پنجره دوجداره استفاده می شود. ماده اصلی تشکیل دهنده این نوع پروفیل (Poly Vinyl Chloride PVC) می­ باشد. این ماده که حدود 85% از ترکیبات ماده اولیه پروفیل uPVC را تشکیل می­ دهد، متشکل از مشتقات اصلی نفت خام و نمک طعام بوده، که طی فرآیند پولیمریزاسیون تولید می­ گردد.

پروفیل در و پنجره دوجداره uPVC

برای تولید در و پنجره دوجداره uPVC (یو پی وی سی) ماده اولیه باید به شکل پروفیل با مقطع های طولی ثابت تبدیل شوند. برای این منظور مواد اولیه پروفیل در دمای مناسب توسط میکسر مخلوط و سپس به مخازن منتقل می شوند. پس از اینکه مواد با دمای محیط هم دما شدند به دستگاه اکسترودر منتقل می شوند و در طول مسیر با عبور مواد از چرخ دنده های حلزونی در دمایی مشخص خمیری فاقد خلل و فرج تولید می شود. این خمیر تحت فشار بالا و در دمای 200 درجه سانتی گراد، از قالبی که در انتهای دستگاه اکسترودر قرار گرفته خارج و بدین ترتیب ساختار پروفیل مورد نظر شکل می گیرد. پس از شکل گیری و خروج مواد از دستگاه، مرحله خنک سازی و سپس عبور پروفیل از حمام آب خنک انجام می شود تا شکل ظاهری پروفیل تثبیت گردد. اگر پروفیل یو پی وی سی از نوع لاستیک دار باشد پس از اتصال لاستیک ها لیبل مربوط به آن برند تولید کننده روی پروفیل نصب می گردد. پس از تولید، پروفیل های یو پی وی سی از نظر شکل ظاهری، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر حرارت، برگشت حرارت، تست جوش و … مورد آزمایش قرار می گیرند. در فرآیند تولید، مجموعأ 120 عنصر و مواد ادتیو جهت حصول این ویژگی­های خاص uPVC به آن اضافه می­ گردد و برخی از این افزودنی ­ها به شرح زیر می­ باشند.

بهترین برند پروفیل upvc وینتک، ویستابست و رها آلمان در پاریک وین رها آلمان


ترکیبات پروفیل uPVC

  • پرکننده ­ها (Fillers): این مواد بر مقاومت، الاستیسیته و چروکیدگی محصول تأثیر گذارند.
  • روانسازها (Lubricants): جهت تسهیل جریان مواد در قالب حین عملیات اکستروژن و همچنین ایجاد سطحی شفاف و صیقلی در پروفیل در و پنجره uPVC به کار برده می­ شوند.
  • تثبیت کننده ­ها (Stablishers): تثبیت کننده ­های افزودنی بر دو دسته ­اند:
  1. تثبیت کننده ­های حرارتی: تثبیت کننده­ های حرارتی موجب افزایش مقاومت پروفیل در و پنجره در برابر حرارت و دما می­ باشند.
  2. تثبیت کننده­ های رنگی: تثبیت کننده­ های رنگی از ایجاد تغییرات ناخواسته­ ی رنگ در برابر اشعه­ ی فرابنفش (UV) جلوگیری می­ نماید.
  • Impact modifiers: موجب افزایش مقاومت پروفیل در برابر ضربه و انعطاف ­پذیری بیشتر آن می­ گردد.
  • دی اکسید تیتانیوم: افزودن این ماده باعث بازتابش اشعه ماورابنفش و همچنین تنظیم شفافیت رنگ پروفیل می­ گردد.

در فرآیند تولید uPVC، از متدهای خاصی جهت تقویت خواص عایق بودن آن استفاده می ­شود. به­ طور مثال شکل دادن پروفیل به­ صورت چند محفظ ه­ای موجب افزایش مقاومت آن در برابر انتقال حرارت و صوت می ­گردد. به طور کلی در و پنجره دو جداره uPVC (یو پی وی سی) نسبت به انواع در و پنجره مزایای ویژه ای دارد که در ادامه مطلب به برخی از این مزایا به صورت اختصار اشاره خواهد شد.

ترکیبات در و پنجره دوجداره uPVC در پاردیک وین

مزایای سیستم­ های در و پنجره uPVC

سیستم ­های در و پنجره دوجداره uPVC ساخته شده توسط شرکت پاردیک وین علاوه بر زیبایی و ظرافت ظاهری دارای مزیت های متعدد می ­باشد که در نهایت موجبات آرامش و آسایش ساکنان ساختمان ­های اداری و مسکونی را فراهم می ­آورد که در ذیل به برخی از این موارد اشاره گردیده است.

  • استفاده از در و پنجره دوجداره uPVC به دلیل عایق بودن موجب کاهش مصرف انرژی جهت تأمین حرارت و برودت مورد نیاز ساختمان می شود.
  • عایق بودن در و پنجره دوجداره uPVC (یو پی وی سی) موجب کاهش آلودگی صوتی تا یک هشتم (حدود ۴۳-۳۳ دسی بل) در فضای داخلی می گردد.
  • در و پنجره دوجداره uPVC ( یو پی وی سی ) به دلیل داشتن لاستیک های درزبندی با طراحی خاص موجب کاهش نفوذ گرد و غبار به فضای داخلی می شوند.
  • لاستیک های درزبندی، شیارها و دریچه های تخلیه آب باران درون در و پنجره دوجداره uPVC ( یو پی وی سی ) مانع ورود آب باران به داخل می شود.
  • در و پنجره تولید شده از یو پی وی سی نیاز به رنگ آمیزی و سرویس های مکرر ندارند.
  • پنجره و در دوجداره یو پی وی سی با کیفیت و متناسب با شرایط محیطی، در برابر تابش خورشید تغییر رنگ و تغییر حالت نمی دهند.
  • در و پنجره دوجداره uPVC دوام و استحکام خوبی دارند و برای کاربردهای طولانی مدت مناسب می باشند.
  • از ویژگی های قابل توجه پنجره و در یو پی وی سی می توان به غیر قابل اشتعال بودن آن ها اشاره کرد.
  • در و پنجره دوجداره یو پی وی سی مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی، زنگ زدگی و اکسیداسیون دارد.
  • در تولید در و پنجره دوجداره uPVC قابلیت نصب انواع یراق آلات و تأمین امنیت محیط وجود دارد.
  • قابلیت نصب شیشه­ های چند جداره در در و پنجره یو پی وی سی وجود دارد.
  • جنس uPVC بدون سرب و با محیط زیست سازگار می باشد.
  • جنس یو پی وی سی به دلیل داشتن خاصیت شکل پذیری محدودیتی برای تولید انواع در و پنجره ایجاد نمی کند.
  • یو پی وی سی به دلیل قابلیت انعطاف پذیری محدودیتی برای تولید در و پنجره دوجداره ندارد.
  • امکان رنگ آمیزی پروفیل یو پی وی سی وجود دارد.
مزایای درب و پنجره دوجداره یوپی وی سی-رها المان-وینتک و ویستابست اصفهان

معایب سیستم­ های در و پنجره دوجداره uPVC

  1. یکی از معایب وارد شده به سیستم های یو پی وی سی تغییر رنگ این پروفیل ها در شرایط خاص می باشد.
    در واقع چنانچه استانداردهای لازم متناسب با شرایط اقلیمی و مقدار یو وی منطقه مورد نظر و یال مواد اولیه با کیفیت، در هنگام ساخت پروفیل در نظر گرفته نشود عمر و دوام پروفیل کاهش یافته و ممکن است پروفیل یو پی وی سی دچار تغیر رنگ و یا تغییر فرم ظاهری شود.
  2. چنانچه پروفیل های یو پی وی سی از مواد اولیه بی کیفیت تولید شده باشد دوام و ماندگاری پروفیل ها کاهش یافته و در و پنجره تولید شده ماندگاری بالایی نخواهد داشت.
  3. در و پنجره دوجداره uPVC نسبت به در و پنجره آلومینیوم ظرافت کمتری دارد.
  4. از پروفیل های یو پی وی سی نمی توان در طرح های لامل و پوسته ای با ابعاد بزرگ استفاده کرد.
  5. عرض بازشو لولایی در و پنجره دوجداره uPVC (یو پی وی سی) نمی تواند از حد مشخصی بیشتر باشد.

نکته: لازم به ذکر است جهت نگهداری صحیح از در و پنجره دوجداره uPVC جدا نمودن روکش محافظ پروفیل ­ها حداکثر طی 3 ماه پس از تاریخ نصب از روی پروفیل ­ها و همچنین نظافت سطوح بیرونی در و پنجره ­ها با پارچه نرم و آب و صابون جهت جلوگیری از رسوب گرد و غبار ناشی از محیط­ های بیرون هر سه ماه یکبار ضروری می­ باشد.

کلیه تولیدات در و پنجره دو جداره uPVC تولید شده توسط پاردیک کاملأ تضمین شده و دارای گارانتی و خدمات دو ساله پس از فروش می باشند. همچنین می توانید برای بررسی و مشاهده ی پروژه های یو پی وی سی انجام شده توسط شرکت پاردیک به صفحه پروژه ها مراجعه فرمایید.

از اینجا شروع کنید

با تماس با کارشناسان متخصص پاردیک می توانید علاوه بر استفاده از مشاوره رایگان، از مراحل انجام کار و قیمت گذاری پروژه خود مطلع شوید.