در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک

Aluminium double glazed thermal break windows and doors

امروزه مبحث کنترل و کاهش مصرف انرژی موجب گردیده است که عایق بندی ساختمان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. عایق بندی ساختمان در بخش های مختلف همچون سقف، دیوار، درب و پنجره و … انجام می شود. چانچه عایق بندی در و پنجره به طور صحیح انجام نشده باشد اتلاف انرژی از این بخش بسیار زیاد است. از این رو عایق سازی این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع در و پنجره عایق مانند یک سد حرارتی مانع هدر رفت و ورود و خروج انرژی می شود. برای عایق سازی در و پنجره باید تمامی اجزا از جمله شیشه، یراق آلات، لاستیک ­ها و پروفیل در برابر انتقال حرارت عایق باشند. از طرف دیگر آلومینیوم از فلزاتی است که به خودی خود نسبت به انتقال حرارت عایق نبوده و در برابر انتقال دما کاملأ رسانا می باشد. با این حال، آلومینیوم به دلیل سختی، مقاومت بالا، زیبایی، قابلیت بازیافت و … علاقه مندان بسیاری در تولید در و پنجره دارد. علاوه بر این در بسیاری از انواع مدل در و پنجره های یک تکه با وزن شیشه بالا همچون دیوارهای شیشه ای و لامل نیاز به پروفیل های آلومینیومی با استقامت و توان بالا می باشد. همچنین در سیستم های در و پنجره و یا نما با ارتفاع بالا امکان اجرا با یو پی وی سی مقدور نمی باشد و حتما نیاز است از پروفیل با استقامت بالا همچون پروفیل های آلومینیوم استفاده شود. از این رو با استفاده از روش و متدهای ویژه این فلز را نسبت به انتقال دما تا حدودی عایق سازی می کنند و به این روش در و پنجره آلومینوم عایق تولید می گردد. آلومینیومی که در برابر انتقال حرارت و صوت عایق بندی شده است را آلومینیوم ترمال بریک می گویند. در ادامه مطلب به توضیح مختصری از آلومینیوم ترمال بریک پرداخته خواهد شد.

پروفیل در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک گلوب آلوم

در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک چیست؟

حرارت به سه روش قابل انتقال می­ باشد و هدایت حرارتی از طریق جامدات ساده ترین نوع انتقال حرارت است. همانطور که گفته شد، آلومینیوم همانند سایر فلزات نسبت به انتقال حرارت و صوت رسانا است، از این رو هنگامی که این فلز برای ساخت در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد باید تا جای ممکن آن را نسبت به انتقال دما و صوت عایق سازی کرد. تولید در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک شیوه ای نوین برای جلوگیری از هدر رفت انرژی می باشد و عملکرد مناسب آن باعث بهینه سازی مصرف انرژی می شود. برای عایق سازی یا شکست حرارتی در تولید در و پنجره های آلومینیوم ترمال بریک از مواد نارسانا با قابلیت هدایت الکتریکی پایین استفاده می­ شود. این مواد، عملکرد حرارتی در و پنجره آلومینیومی را تا حد زیادی افزایش می­ دهد و موجب کاهش اتلاف انرژی در ساختمان می گردد. برای حل مشکل انتقال حرارت در سیستم­ های در و پنجره آلومینیومی یک لایه پلی آمید نسوز بین دو لایه آلومینیوم قرار می دهند. در واقع این لایه ­ی پلی آمید همانند یک لایه عایق بین جداره داخلی و خارجی عمل کرده و ارتباط بین دیواره­ ی داخلی و بیرونی را قطع می­ کند. این ویژگی به عنوان شکست حرارتی شناخته می شود. مشخصات پروفیل، شکل و نحوه قرارگیری پلی‌آمید در تعیین کیفیت و میزان عایق سازی سیستم­ های ترمال بریک اثر گذار است. لاستیک پلی آمید استحکام و طول عمر بالایی داشته و به گونه ای طراحی شده است که خواص مکانیکی خود را در حرارت های بالا و در مقابل مواد شیمیایی، اشعه یو وی (UV) و آب حفظ می کند. در واقع در در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک عملکرد حرارتی تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده است.

عایق بندی حرارتی پروفیل در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک

لاستیک پلی آمید در سیستم در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک موجب می شود که ضریب انتقال حرارت آلومینیوم از حدود 203 به 4 کاهش پیدا کند. علاوه بر این در در و پنجره ترمال بریک به دلیل پانچ لاستیک پلی‌آمیدی بین جداره داخلی و خارجی آلومینیوم ورود صدا به داخل ساختمان نیز کاهش می یابد. باید دقت داشت در عایق سازی در و پنجره آلومینیوم حتما از لایه پلی آمید استفاده شود و عایق سازی توسط جنس پی وی سی نباشد. یکی از روش های تشخیص پلی آمید از پی وی سی این است که جنس پلی آمید در برابر شعله مستقیم مشتعل نمی شود و بوی نایلون تولید نمی کند. از این رو در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک از مقدار Uf (ضریب انتقال حرارت) بسیار کمتری نسبت به آلومینیوم اختصاصی برخوردار است. علاوه بر پلی آمید نوع طراحی قالب پروفیل در و پنجره ترمال بریک به گونه ای است که انتقال حرارت و صوت را تا حدودی کاهش می دهد. به طور کلی آلومینیوم ترمال بریک دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری است. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

درب و پنجره دوجدار آلومینیوم ترمال بریک گلوب آلوم

مزایای در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک

  1. در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک حدود 30 دسی بل انتقال موج صدا را کاهش دهد.
  2. استفاده از در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک موجب کاهش اتلاف انرژی حرارتی در زمستان به میزان 38 درصد و کاهش برودت در تابستان به میزان  32 درصدی می شود.
  3. ضریب انتقال حرارت در آلومینیوم ترمال بسیار کمتر از آلومینیوم معمولی می­ باشد.
  4. سیستم ­های ترمال بریک مقاومت بالایی در برابر باد، زلزله، تغییر شکل دارند.
  5. در و پنجره دوجداره ترمال بریک کمتر دچار فرسودگی شده و دوام بیشتری دارند، از این رو نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند.
  6. قسمت داخلی و خارجی پنجره ترمال بریک می تواند به رنگ مختلف و بسته به کاربری و سلیقه مشتری متفاوت باشد.
  7. آلومینیوم ترمال بریک غیر قابل اشتعال می باشد.
  8. در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک با محیط زیست سازگار بوده و قابلیت بازیافت دارد.
  9. سیستم های آلومینیوم ترمال بریک در برابر فشار زیاد باد خوبی دارند.
  10. از نظر زیبایی ظاهری در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک در حد مطلوبی قرار داشته و از تنوع طرح و رنگ برخوردار است.
  11. در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک عایق رطوبتی است.
  12. این نوع از در و پنجره در برابر تغییر رنگ و شکل مقاومت بالایی دارد.
عایق بندی صوتی در و پنجره دوجداره آلومنیوم ترمال بریک

معایب در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک

از معایب سیستم های در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نحوه محاسبه قیمت در پنجره ترمال بریک به دلیل استفاده از مواد اولیه ویژه و پروفیل خاص بیش از در و پنجره یو پی وی سی یا آلومینیوم اختصاصی است.
  2. حداکثر عایق بندی صوتی و دمایی در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک نسبت به در و پنجره های یو پی وی سی در نمونه های مشابه کمتر است.
  3. به دلیل سختی جنس آلومینیوم و ظاهر غیر منعطف آن ممکن است مورد پسند برخی سلایق نباشد.
پاردیک وین تولید کننده در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک گلوب آلوم GA

کیفیت، عایق بندی، زیبایی و قیمت در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک علاوه بر مواد و متریال استفاده شده تا حدود زیادی به مهارت کارخانه سازنده و نوع نصب نیز وابسته است.

گروه صنعتی پاردیک از تولید کنندگان مطرح در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک در ایران می باشد که انواع در و پنجره دوجداره ترمال بریک را با برترین کیفیت در تمامی نقاط ایران ارائه می کند. در ادامه مطلب به ویژگی آلومینیوم ترمال بریک تولید شده توسط گروه صنعتی پاردیک پرداخته خواهد شد.

در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک گروه صنعتی پاردیک

گروه صنعتی پاردیک با سال ها سابقه در زمینه تولید و نصب در و پنجره دوجداره، برای مشتریانی که جنس آلومینیوم را انتخاب می کنند، آلومینیوم ترمال بریک را پیشنهاد می­ کند. این شرکت با انتخاب برترین پروفیل آلومینیوم ترمال بریک و استفاده از متریال مرغوب بهترین نوع در و پنجره آلومنیوم دوجداره ترمال بریک با حداکثر عایق بندی را ارائه می دهد.

پروفیل از مهم ترین اجزای در و پنجره به حساب می آید از این رو پاردیک تولیدات خود را از پروفیل با جزییات فنی کاملأ مهندسی شده و با مرغوبیت حداکثری تولید می کند. از برندهای تولید کننده پروفیل آلومینیوم می توان به شرکت آلومینیوم آکرول، شرکت آلومینیوم کوپال، شرکت آلومینیوم آکپا، شرکت آلومینیوم آلترال و … اشاره کرد.

یکی از برندهای تولید کننده پروفیل آلومینیوم که در ساخت در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک پاردیک مورد استفاده قرار می گیرد پروفیل آلومینیوم گلوب آلوم (GA) با طراحی مهندسی آلمان است که از برترین پروفیل های آلومینیوم به شمار می رود.

علاوه بر نوع متریال و مواد استفاده شده در ساخت در و پنجره کیفیت ساخت و نصب نیز در تولید نهایی بسیار حائز اهمیت می باشد. تکنسین های تولید و نصب در و پنجره پاردیک به صورت تخصصی دوره های آموزشی لازم را گذرانده و تمامی جزییات و نکات از تولید تا نصب را مطابق با استانداردهای روز دنیا رعایت می کنند. در ادامه مطلب به ذکر برخی از مزایای در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک تولید شده توسط گروه صنعتی پاردیک پرداخته خواهد شد.

انواع در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک با برترین کیفیت

مزایای در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک پاردیک

از مزایای در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک ارائه شده توسط گروه صنعتی پاردیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پروفیل های آلومینیوم ترمال بریک استفاده شده توسط گروه صنعتی پاردیک به دلیل استقامت استاتیکی و توان بالا می تواند برای انواع مدل پنجره با عرض و ارتفاع بالا مورد استفاده قرار گیرد.
  2. در و پنجره آلومینیومی تولید شده توسط شرکت پاردیک به عنوان یک سیستم در نظر گرفته می شود زیرا تمامی متریال و جزییات، از زمان انتخاب متریال اولیه (پروفیل، یراق آلات، شیشه و …) تا نصب دارای استادندارد و جزییات فنی وزنی و استاتیکی می باشد و روند تولید از بستن پیچ ها تا برش توسط دستگاه فول اتومات انجام می شود.
  3. زهوارها و لاستیک های استفاده شده توسط پاردیک به گونه ای است که پنجره به طور کامل کیپ می شود و عایق بندی حداکثری را ایجاد می کند. در واقع در عایق بندی پنجره و اجرا دقت بسیاری می شود.
  4. در و پنجره ترمال بریک تولید شده توسط پاردیک امکان کاهش صوت تا 43 دسی بل را دارند.
  5. تمامی جزییات و اجزای سیستم های در و پنجره ترمال بریک اجرا شده توسط گروه صنعتی پاردیک همچون یراق آلات، شیشه، لاستیک های درزبندی، قفل ها و غلتک ها، ریل ها و … متناسب با نوع کاربری و از برترین مواد اولیه تهیه می شود.
  6. پاردیک انواع نمونه بازشو در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک با عرض های زیاد و یک تکه و بدون مولیون با توانایی تحمل وزن بالا را ارائه کند.
  7. پاردیک امکان طراحی در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک با دید نامحدود را فراهم کرده است.
  8. گروه صنعتی پاردیک قابلیت ارائه درب های ترمال بریک به صورت لیفت پاکت (بدون پاخور) را دارا می باشد.
  9. در و پنجره دوجداره آلومینیوم حمام و سرویس های بهداشتی تولید شده دارای آبراه می باشد.
  10. پاردیک قابلیت تولید سیستم پنجره ترمال بریک با تحمل فشار باد بالا مناسب برای برج ها را دارد.
  11. تولیدات پاردیک از نظر امنیتی در حد مطلوبی قرار دارد.
  12. پاردیک وین انواع سیستم در و پنجره ترمال بریک با شیشه های ایستایی فیکس را ارائه می دهد.
  13. گروه صنعتی پاردیک امکان ارائه انواع سیستم های لاکچری و اقتصادی با بازه ی قیمتی متفاوت را دارد.نحوه  قابل ذکر است سیستم های اقتصادی نیز در تحمل وزن و عایق بندی در رده خود بهترین عملکرد را دارند.
  14. زاویه های پانچ در و پنجره ترمال بریک ارائه شده توسط پاردیک با برترین کیفیت تولید و مونتاژ می گردد.

در پایان می توان گفت گروه صنعتی پاردیک با بهره مندی از تیم متخصص، استفاده از دستگاه های فول اتوماتیک و همکاری نزدیک با برندهای مطرح تولید کننده پروفیل در و پنجره آلومینیوم در اروپا، ترکیه و ایران توانایی تولید و نصب انواع در و پنجره ترمال بریک در سراسر ایران را داشته و با کیفیت ترین محصولات در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک را عرضه می نماید.

مدل های بازشو در و پنجره دوجداره ترمال بریک

مدل های بازشو در و پنجره آلومینیوم دوجداره ترمال بریک در انواع بازشو کشویی،لولایی،لیفت،اکاردئونی،بازویی و….

انواع مدل های بازشو در و پنجرههای الومینیوم گلوب آلوم-اکپا-اکرول-پنجره الومینیوم کشویی