ویژگی های درب و پنجره دوجداره استاندارد

pardicwin-upvc-windows-and-doors--laminated-windows--vistabest-in-esfahan

ویژگی های درب و پنجره دوجداره استاندارد

ویژگی های درب و پنجره دوجداره استاندارد 560 400 Mojtaba Barahimi

انتخاب پنجره دوجداره مناسب و استاندارد:

لزوم انتخاب پنجره دو جداره مناسب و استاندارد و توجه به ویژگی های درب و پنحره دو جداره استاندارد با توجه به افزایش هزینه های مربوط به انرژی و لزوم استفاده از پنجره دوجداره یو پی وی سی (uPVC) در ساختمان های امروزی جهت کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی و جلوگیری از ورود صدا و گرد و غبار بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به انواع و اقسام پروفیل های یو پی وی سی و شرکت های مختلف پنجره سازی در بازار، در این مطلب سعی می شود خصوصیات یک پنجره با عایق بندی مناسب شرح گردد.

 

pardicwin-upvc and aluminium windows in esfahan-wintech upvc-vistabest windows-buy upvc windowsm in esfahan-tehran-shiraz-ga aluminium

پنجره استاندارد uPVC و آلومینیوم:

در ساخت انواع پنجره یو پی وی سی (uPVC) استاندارد های خاصی در هنگام تولید رعایت شود تا مصرف کننده بتواند از حداکثر مزایای درب و پنجره دو جداره استفاده کند. این موارد شامل گزینه های زیر می باشد :


1- پروفیل 

2-یراق آلات پنجره دو جداره

3- شیشه دوجداره

4-کیفیت ساخت

5-نصب یا تعویض پنجره ی دوجداره


1- پروفیل پنجره ی یو پی وی سی  (uPVC):

نوع پروفیل بیشترین تأثیر را بر کیفیت و قیمت یک پنجره ی یو پی و ی سی را ایفا می کند دارد.
برخی پروفیل های نامرغوب با قیمت کمتر در بازار موجود می باشند که به دلیل افت کیفیت می توانند در آینده مشکلات زیادی برای مصرف کننده ایجاد کنند. این مشکلات می تواند شامل تغییر رنگ (زرد یا قهوه ای)، شکستگی پروفیل و یا حتی تغییر شکل و افتادگی پنجره دو جداره از حالت عادی باشد.

2- یراق آلات پنجره ی یو پی وی سی (uPVC):

یراق آلات پرمصرف در قسمت درب و پنجره یو پی وی سی در انواع تک حالته، دو حالته، کشویی و فولکس و اگنی می باشد.
استفاده از یراق آلات با کیفیت در عمر درب و پنجره و همچنین نحوه کارکرد آن بسیار موثر می باشد.

3-شیشه ی دو جداره پنجره ی یو پی وی سی (uPVC):

با توجه به اینکه شیشه ی دو جداره یک عامل مهم در عایق بندی صدامی باشد، بنابراین استاندارد بودن شیشه دوجداره از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.


مشخصات یک شیشه ی دو جداره ی استاندارد:
گاز آرگون به این دلیل که بهبود دهنده عایق صوتی و حرارتی است و همچنین به دلیل اینکه در شیشه رنگی یا رفلکس گاز آرگون اجازه ی اثر گذاری اکسیژن به کیفیت رفلکس شیشه را نمی دهد حائز اهمیت می باشد. تزریق سلیکاژن با دستگاه های مخصوص، نصب اسپسر با بوتیل در شیشه های دوجداره و عدم استفاده از اسپیسر بوتیل دار باعث عدم درز گیری اولیه و تخلیه ی هوا همزمان با تزریق گاز آرگون شده و عملا تزریق گاز را بی فایده می کند. مرحله ی بعد به شستشوی خوب شیشه ها بستگی دارد، چرا که در طول ساخت شیشه ی دوجداره گرد و غبار و آلاینده های موجود در کارگاه بر روی شیشه نشسته و تنها بعد از نصب پنچر ه ی دو جداره و اقامت ساکنین ایرادهای ساخت شیشه دو جداره مشخص می شود .
در هنگام خرید شیشه ی دو جداره حتمأ از صنعتی بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.


4- کیفیت تولید و ساخت پنجره ی یو پی وی سی (uPVC):

یک پنجره خوب و استاندارد علاوه بر داشتن فاکتورهای ذکر شده، باید در هنگام ساخت آن نیز باید تمام نکات ریز و مهم رعایت شود. در واقع چنانچه برای ساخت یک درب و پنجره از پروفایل فوق العاده با کیفیت و یراق آلات و شیشه مرغوب نیز  استفاده شود، اما مونتاژ و تولید با کیفیت انجام نگردد در نهاین یک پنجره دو جداره استاندارد و مرطوب عرضه نمی شود.

5- نصب پنجره یو پی وی سی (uPVC):

در واقع نصب یک پایان خوب برای یک پنجره ی دو جداره استاندارد می باشد.
اگر تصمیم شما بر پایه ی استفاده از در و پنجره های دو جداره از نوع یو پی وی سی باشد باید موارد ذیل را در زمان خرید مورد توجه قراردهید:


انتخاب درب و پنجره یو پی وی سی یا آلومینیوم ترمال بریک با توجه به ابعاد و اندازه ی مورد نیاز و طراحی های مربوط انجام می شود. این موضوع علاوه برمیزان پروفیل مورد استفاده بر روی میزان یراق آلات و…نیز اثر گذار است .
یکی از موارد در زمان انتخاب و همچنین تعیین قیمت در و پنجره نوع طراحی آن است. نوع قاب ها و بازشو از دیگر مواردی هستند که در طراحی اثر گذار هستند. علت توجه به نوع طراحی رفع نیازهایی است که مشتریان دارند. اگر به این موارد توجه ی کافی نشود می تواند منجر به افزایش هزینه ها و طراحی های مجدد در بر خی از موارد گردد.
انتخاب نوع یراق آلات مورد استفاده در و پنجره نیز دارای اهمیت بالایی است. برخی اوقات تفاوت قیمت میان انواع در و پنجره های دو جداره یو پی وی سی ناشی از انتخاب نوع یراق آلات است .
انتخاب یراق آلات متفرقه و ضعیف می تواند از لحاظ کیفیت اثرات نامطلوبی بر روی محصول نهایی داشته باشد .از عوامل دیگری که روی کیفیت، ظاهر و قیمت در و پنجره های دو جداره یو پی وی سی اثر گذار است، شیشه های دو جداره ی مورد استفاده می باشد. استفاده ازشیشه های دوجداره استاندارد اگر چه بر روی قیمت نهایی محصول تاثیر زیادی ندارد اما مرغوبیت آن ها می تواند کیفیت در و پنجره های دو جداره را بهبود ببخشد. استفاده از شیشه های دوجداره ی غیر استاندارد مشکلاتی از قبیل موج دار بودن سطح و خم شدگی های جانبی را به همراه دارد.

رنگ پروفیل یو پی وی سی (uPVC)

:رنگ پوفیل یو پی وی سی باید دارای خصوصیات زیر باشد

  • رنگ اصلی یو پی وی سی سفید و کمی متمایل به شیری است اما رنگ پروفیل نباید کدر باشد و هر چه رنگ آن براق تر باشد بهتر است.
  • رنگ پروفیل یو پی وی سی مرغوب به مرور زمان نباید تغییر کند و از موارد ضمانت نامه ی پروفیل ها ضمانت تغییر نکردن رنگ پروفیل درب می باشد.

قابل ذکر است این امکان وجود دارد که با ورقه های مخصوصی لمینت رنگی، پروفیل یو پی وی سی را لمینت کرده و آن را به رنگ دلخواه تغییر داد.


آیا ممکن است درب و پنجره های یو پی دی سی تغییر رنگ دهند؟
به دلیل اینکه برخی از پروفیل ها با شرایط آب و هوای ایران تطابق ندارند و مناسب آب و هوای گرم و خشک ایران طراحی نشده اند، ممکن است در دراز مدت و به خصوص پس از شست و شو با مواد حاوی اسید یا قلیایی قوی مثل انواع شوینده ها و پاک کننده ها لایه ی سطحی آن ها آسیب ببینند و در معرض تابش شدید آفتاب زرد رنگ شود. پس بهتر است که پروفیل مورد استفاده مطابق با شرایط جوی ایران تولید شود.


ابعاد استاندارد درب و پنجره های دو جداره یو پی وی سی (uPVC) :

اگر در اتاق خواب ارتفاع کف تا سقف را به طور معمول 280 سانتی متر در نظر بگیریم طبق ضوابط شهرداری برای جلوگیری از سقوط افراد یا اجسام و یا بدلیل قرار دادن مبل یا تخت تا ارتفاع یک متری از کف بهتر است پنجره ی باز شو وجود نداشته باشد. اگر بدلیل ایجاد گچ بری و یا نصب چوب پرده تا فاصله 30 سانتی متری از سقف نیز از ایجاد پنجره باز شو صرف نظر کنیم، میزان باقی مانده برای ارتفاع پنجره ی 130 سانتی متر منهای ارتفاع برابر با 150 سانت می باشد. عرض پنجره ها نیز بهتر است به صورتی باشد که عرض هر لنگه از پنجره بین 60 یا 75 سانتی متر باشد. باید در نظر داشت در یک بعد از نمای ساختمان عرض و ارتفاع فریم ها به صورتی در نظر گرفته شود که لنگه های پنجره ها در اتاق های مختلف که در یک بعد نما قرار می گیرند، در آن بعد از نما تقریبا مساوی باشد. به طور مثال اگر یک پنجره دو لنگه با ابعاد 150*150 در اتاق خواب قرار می گیرد و در موازات آن در همان بعد از نما یک پنجره ی سه لنگه برای پذیرای در نظر داریم، ابعاد هر لنگه پنجره ی پذیرایی را نیز باید 75*150 در نظر بگیریم که ابعاد کلی پنجره ی پذیرایی به ارتفاع 150 و عرض 225 سانتی متر خواهد شد.

از ویژگی های دیگر درب و پنجره ی یو پی وی سی استاندارد این است که آب به داخل درب و پنجره نفوذ نمی کند.
ضمن آنکه محفظه هایی نیز در آن تعبیه می شود که درصورت نفوذ آب (در هنگام شستشو)، آب از انتهای درب یا پنجره تصفیه شده و به داخل نفوذ نکند.
مواد یو پی وی سی به هر حال پلیمری و به عبارتی پلاستکی می باشد و مواد پلاستکی ذاتأ دچار تغییر شکل می گردند. بخصوص که شیشه ی دوجداره سنگین می باشد. برای رفع این عیب در داخل پروفیل از ورق گالوانیزه استفاده می گردد که باید حتما ضخامت مناسب داشته باشد. متأسفانه برخی تولید کنندگان این مورد را رعایت نمی کنند که مسلمأ قیمت پایین تری نیز اعلام می شود. این امر در ظاهر پروفیل نمایان نمی شود. البته با دقت به مقطع پروفیل و عدم مشاهده پیچ می توان اطمینان داشت که داخل آن گالوانیزه وجود ندارد.

قابل ذکر است لولاها وکیفیت آن ها نیز بسیار مهم است .